βιογραφικό

Η Χαρούλα Τσαλπαρά γεννήθηκε στην Αθήνα. Σε ηλικία επτά ετών, ξεκινά να παρακολουθεί μαθήματα πιάνου στο «Ωδείο Αθηνών» στην τάξη του κ. Γιάννη Μιχαηλίδη καθώς και θεωρίας της μουσικής, την οποία ολοκληρώνει μαζί με το Σολφέζ και το Dictee στην τάξη του κ. Κυριάκου Τσολάκη. Το 2004 εισάγεται μεταξύ των δέκα πρώτων στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Παν/μιου Αθηνών.

Το 2005 συνεχίζει μαθήματα πιάνου στο Ωδείο «Ορφείο Αθηνών» με τον κ. Γ. Μιχαηλίδη ενώ παράλληλα ολοκληρώνει τις σπουδές της πάνω στην Οργανογνωσία, την Ιστορία της Μουσικής, τη Χορωδία, τη Μορφολογία της Μουσικής καθώς και τη Μουσική Δωματίου και το Πρακτικό Διδασκαλείο. Τον ίδιο χρόνο, παρακολουθεί ετήσιο σεμινάριο Μουσικοθεραπείας με τη μέθοδο Nordoff-Robbins από τη Μαρία Φρουδάκη και μετά την ολοκλήρωσή του εργάζεται εθελοντικά με ομάδα μουσικοθεραπείας στο ΠΙΚΠΑ Βούλας για ένα χρόνο.

Το 2008 αποκτά το πτυχίο Αρμονίας στο Ελληνικό Ωδείο στην τάξη της Ε. Τζεράχη, και συνεχίζει τις σπουδές ανώτερων θεωρητικών για να αποκτήσει, δυο χρόνια αργότερα, το 2010, το πτυχίο Αντίστιξης με άριστα. Αποφοιτά από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών το ίδιο έτος, ενώ ένα χρόνο αργότερα, το 2011, ολοκληρώνει τις σπουδές της στο πιάνο και αποκτά με άριστα το Δίπλωμα από το Ωδείο Ορφείο Αθηνών, τάξη του κ. Γ. Μιχαηλίδη.

Κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών της, παρακολουθεί, ανάμεσα σε άλλα αντικείμενα, σεμινάριο Μουσικής στην Κοινότητα (community music) υπό την δρ. Χριστίνα Αναγνωστοπούλου και στη συνέχεια κάνει πρακτική του σεμιναρίου μαζί με ομάδα στο Κέντρο Ημέρας Ηλιοτρόπιο για ένα χρόνο.

Από το 2005 ξεκίνησε να ασχολείται με την ελληνόφωνη λαϊκή και παραδοσιακή μουσική ενώ από το 2007 και μετά βρέθηκε στο κατώφλι του αχανούς μουσικού κόσμου των Βαλκανίων και Ανατολικής Μεσογείου, με πρώτη πόρτα τον μεσοπολεμικό ελλαδικό χώρο, μέσα από τις ηχογραφήσεις των 78 στροφών. Από το 2013 ξεκινά να παίζει ακορντεόν, με πρώτο δάσκαλο τον Ανδρέα Τσεκούρα και στη συνέχεια με την εποπτεία του Ηρακλή Βαβάτσικα.

Έχει επίσης εμφανιστεί σε πλήθος συναυλιών και γλεντιών, κοινωνικών εκδηλώσεων, παραστάσεων εντός και εκτός Ελλάδας. Συνεργάζεται σταθερά με τη θεατρική ομάδα bijoux de kant από το 2017. Παράλληλα, από το 2013, ζυμώνοντας εσωτερικά ολοένα τις μελωδίες της λαϊκής και παραδοσιακής μας μουσικής, ξεκινά να μελετά και να πειραματίζεται στο πιάνο, σε μια απόπειρα αναζήτησης της ταυτότητας και του ρόλου του οργάνου σαν μια ζυγαριά εξισορρόπησης Δύσης Ανατολής τόσο έξω, αλλά και μέσα στο μυαλό της. Η αναζήτηση αυτή συνεχίζεται και μέχρι σήμερα και μάλλον είναι αμφίβολο αν θα τελειώσει ποτέ. Ενδεικτικά, συμμετέχει ως συνθέτρια και πιανίστα στο project σύγχρονης μουσικής "Le piano a 13 queues". Επικεφαλής  είναι η ελβετίδα πιανίστα και συνθέτρια Geraldine Schenkel. Η ορχήστρα αποτελείται από 13 πιάνα με ουρά. 

Έχει ηχογραφήσει δύο προσωπικούς δίσκους με επανεκτελέσεις τραγουδιών στο πιάνο:
PianOLAternA Vol.1 (2015)
PianOLAternA Vol.2 (2023)

Είναι μέλος των μουσικών σχημάτων:
Ρομβία
Sabi
Μπαμ
Banda Iovanica

Τα τελευταία επτά χρόνια παραδίδει μαθήματα και σεμινάρια σε σχέση με το ρεπερτόριο της ελληνόφωνης μουσικής της ανατολικής Μεσογείου και τον τρόπο που αποδίδεται το ρεπερτόριο αυτό αλλά και το σύστημα των λαικών δρόμων στο πιάνο, το ακορντεόν και τη φωνή. 

Από το 2017 και μέχρι σήμερα, η Χαρούλα, είναι CEO της ΑΠΤΑΛΙΚΟ ΑΜΚΕ. Το 2020 και κατά τη διάρκεια της πανδημίας covid-19, εργάστηκε εθελοντικά για εννέα μήνες στη στατιστική έρευνα  "Χαρτογράφηση της κοινότητας των μουσικών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του λαϊκού πολιτισμού" που διενήργησε ο φορέας ΑΠΤΑΛΙΚΟ ΑΜΚΕ. Tα καλοκαίρια του 2021, 2022 και 2023 εργάζεται εθελοντικά ως Lead Project Manager στο Lava Music Festival, της ΑΠΤΑΛΙΚΟ ΑΜΚΕ. 

Παράλληλα συνεχίζει το εγχείρημα της PianOLAternΑ, καθώς και την εργασία της σε διάφορους χώρους διασκέδασης μαζί με πολλούς συνεργάτες που ανήκουν στη μεγάλη άτυπη κοινότητα με κοινό σημείο αναφοράς τη μουσική του Γραμμοφώνου και την παραδοσιακή μουσική του τόπου και ευρύτερα της ανατολικής Μεσογείου. Σήμερα, εργάζεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στην παιδική παράσταση "Σκιές στο Πεντάγραμμο". Παράλληλα, ετοιμάζει τον πρώτο της δίσκο με νέα, δικά της τραγούδια.